1. Identificação | |
Tipo de Referência | Artigo em Revista Científica (Journal Article) |
Site | mtc-m21c.sid.inpe.br |
Código do Detentor | isadg {BR SPINPE} ibi 8JMKD3MGPCW/3DT298S |
Identificador | 8JMKD3MGP3W34R/3T3CP7P |
Repositório | sid.inpe.br/mtc-m21c/2019/04.01.12.35 (acesso restrito) |
Última Atualização | 2019:04.01.12.35.16 (UTC) administrator |
Repositório de Metadados | sid.inpe.br/mtc-m21c/2019/04.01.12.35.16 |
Última Atualização dos Metadados | 2020:01.06.11.42.12 (UTC) administrator |
DOI | 10.1016/j.ast.2019.03.007 |
ISSN | 1270-9638 |
Chave de Citação | PalhariniSant:2019:ImLeRa |
Título | The impact of the length-to-depth ratio on aerodynamic surface quantities of a rarefied hypersonic cavity flow( |
Ano | 2019 |
Mês | May |
Data de Acesso | 17 maio 2024 |
Tipo de Trabalho | journal article |
Tipo Secundário | PRE PI |
Número de Arquivos | 1 |
Tamanho | 1463 KiB |
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2. Contextualização | |
Autor | 1 Palharini, Rodrigo C. 2 Santos, Wilson Fernando Nogueira dos |
Identificador de Curriculo | 1 2 8JMKD3MGP5W/3C9JJCC |
Grupo | 1 2 LABCP-COCTE-INPE-MCTIC-GOV-BR |
Afiliação | 1 Federico Santa Maria Technical University 2 Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais (INPE) |
Endereço de e-Mail do Autor | 1 palharini.rc@gmail.com 2 wilson.santos@inpe.br |
Revista | Aerospace Science and Technology |
Volume | 88 |
Páginas | 110-125 |
Nota Secundária | A1_ENGENHARIAS_III A2_ENGENHARIAS_IV B1_MATERIAIS B1_INTERDISCIPLINAR B1_GEOCIÊNCIAS |
Histórico (UTC) | 2019-04-01 12:35:46 :: simone -> administrator :: 2019 2020-01-06 11:42:12 :: administrator -> simone :: 2019 |
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3. Conteúdo e estrutura | |
É a matriz ou uma cópia? | é a matriz |
Estágio do Conteúdo | concluido |
Transferível | 1 |
Tipo do Conteúdo | External Contribution |
Tipo de Versão | publisher |
Palavras-Chave | Cavity DSMC hypersonic flow rarefied flow reentry vehicle |
Resumo | A computational investigation has been carried out to examine a non-reacting rarefied hypersonic flow over cavities by employing the Direct Simulation Monte Carlo (DSMC) method. The work focuses on the effects on the aerodynamic surface quantities due to variations in the cavity length-to-depth (L/H) ratio. The results highlight the sensitivity of the heat transfer, pressure and skin friction coefficients due to changes to the cavity L/H ratio. The L/H ratio ranged from 1 to 4, which corresponds to the transition flow regime based on an overall Knudsen number Kn L . The analysis showed that the aerodynamic quantities acting on the cavity surface rely on the L/H ratio. It was found that pressure load and heating load to the cavity surfaces presented peak values along the forward face, more precisely in the vicinity of the cavity shoulder. Moreover, these loads are much higher than those found in a smooth surface, for the conditions investigated. |
Área | COMB |
Arranjo | urlib.net > BDMCI > Fonds > Produção anterior à 2021 > LABCP > The impact of... |
Conteúdo da Pasta doc | acessar |
Conteúdo da Pasta source | não têm arquivos |
Conteúdo da Pasta agreement | |
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4. Condições de acesso e uso | |
Idioma | en |
Grupo de Usuários | self-uploading-INPE-MCTI-GOV-BR simone |
Visibilidade | shown |
Permissão de Leitura | deny from all and allow from 150.163 |
Permissão de Atualização | não transferida |
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5. Fontes relacionadas | |
Vinculação | Trabalho não Vinculado à Tese/Dissertação |
Unidades Imediatamente Superiores | 8JMKD3MGPCW/3ET38CH |
Divulgação | WEBSCI; PORTALCAPES; COMPENDEX. |
Acervo Hospedeiro | urlib.net/www/2017/11.22.19.04 |
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6. Notas | |
Campos Vazios | alternatejournal archivingpolicy archivist callnumber copyholder copyright creatorhistory descriptionlevel e-mailaddress format isbn label lineage mark mirrorrepository nextedition notes number orcid parameterlist parentrepositories previousedition previouslowerunit progress project readergroup rightsholder schedulinginformation secondarydate secondarykey session shorttitle sponsor subject targetfile tertiarytype url |
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7. Controle da descrição | |
e-Mail (login) | simone |
atualizar | |
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