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1. Identificação
Tipo de ReferênciaArtigo em Revista Científica (Journal Article)
Sitemtc-m21c.sid.inpe.br
Código do Detentorisadg {BR SPINPE} ibi 8JMKD3MGPCW/3DT298S
Identificador8JMKD3MGP3W34R/3T3CP7P
Repositóriosid.inpe.br/mtc-m21c/2019/04.01.12.35   (acesso restrito)
Última Atualização2019:04.01.12.35.16 (UTC) administrator
Repositório de Metadadossid.inpe.br/mtc-m21c/2019/04.01.12.35.16
Última Atualização dos Metadados2020:01.06.11.42.12 (UTC) administrator
DOI10.1016/j.ast.2019.03.007
ISSN1270-9638
Chave de CitaçãoPalhariniSant:2019:ImLeRa
TítuloThe impact of the length-to-depth ratio on aerodynamic surface quantities of a rarefied hypersonic cavity flow(
Ano2019
MêsMay
Data de Acesso17 maio 2024
Tipo de Trabalhojournal article
Tipo SecundárioPRE PI
Número de Arquivos1
Tamanho1463 KiB
2. Contextualização
Autor1 Palharini, Rodrigo C.
2 Santos, Wilson Fernando Nogueira dos
Identificador de Curriculo1
2 8JMKD3MGP5W/3C9JJCC
Grupo1
2 LABCP-COCTE-INPE-MCTIC-GOV-BR
Afiliação1 Federico Santa Maria Technical University
2 Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais (INPE)
Endereço de e-Mail do Autor1 palharini.rc@gmail.com
2 wilson.santos@inpe.br
RevistaAerospace Science and Technology
Volume88
Páginas110-125
Nota SecundáriaA1_ENGENHARIAS_III A2_ENGENHARIAS_IV B1_MATERIAIS B1_INTERDISCIPLINAR B1_GEOCIÊNCIAS
Histórico (UTC)2019-04-01 12:35:46 :: simone -> administrator :: 2019
2020-01-06 11:42:12 :: administrator -> simone :: 2019
3. Conteúdo e estrutura
É a matriz ou uma cópia?é a matriz
Estágio do Conteúdoconcluido
Transferível1
Tipo do ConteúdoExternal Contribution
Tipo de Versãopublisher
Palavras-ChaveCavity
DSMC
hypersonic flow
rarefied flow
reentry vehicle
ResumoA computational investigation has been carried out to examine a non-reacting rarefied hypersonic flow over cavities by employing the Direct Simulation Monte Carlo (DSMC) method. The work focuses on the effects on the aerodynamic surface quantities due to variations in the cavity length-to-depth (L/H) ratio. The results highlight the sensitivity of the heat transfer, pressure and skin friction coefficients due to changes to the cavity L/H ratio. The L/H ratio ranged from 1 to 4, which corresponds to the transition flow regime based on an overall Knudsen number Kn L . The analysis showed that the aerodynamic quantities acting on the cavity surface rely on the L/H ratio. It was found that pressure load and heating load to the cavity surfaces presented peak values along the forward face, more precisely in the vicinity of the cavity shoulder. Moreover, these loads are much higher than those found in a smooth surface, for the conditions investigated.
ÁreaCOMB
Arranjourlib.net > BDMCI > Fonds > Produção anterior à 2021 > LABCP > The impact of...
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4. Condições de acesso e uso
Idiomaen
Grupo de Usuáriosself-uploading-INPE-MCTI-GOV-BR
simone
Visibilidadeshown
Permissão de Leituradeny from all and allow from 150.163
Permissão de Atualizaçãonão transferida
5. Fontes relacionadas
VinculaçãoTrabalho não Vinculado à Tese/Dissertação
Unidades Imediatamente Superiores8JMKD3MGPCW/3ET38CH
DivulgaçãoWEBSCI; PORTALCAPES; COMPENDEX.
Acervo Hospedeirourlib.net/www/2017/11.22.19.04
6. Notas
Campos Vaziosalternatejournal archivingpolicy archivist callnumber copyholder copyright creatorhistory descriptionlevel e-mailaddress format isbn label lineage mark mirrorrepository nextedition notes number orcid parameterlist parentrepositories previousedition previouslowerunit progress project readergroup rightsholder schedulinginformation secondarydate secondarykey session shorttitle sponsor subject targetfile tertiarytype url
7. Controle da descrição
e-Mail (login)simone
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